< Tilbage

Nyheder fra bestyrelsen 6/5 201906-05-2019 - 13:46

 

Kære medlemmer i HRV

Vi er i bestyrelsen ved at være faldet godt ind i vores roller, og vi er i fuld gang med store og små opgaver. Vi vil gerne holde jer opdateret i vores arbejde og informere om nye tiltag i klubben, derfor dette nyhedsbrev, som er det første af forhåbentlig mange.

 

Der er stor aktivitet i klubben, både i stalden, i elevskolen og medde mange forskellige weekendarrangementer. 

 

I stalden melder vi fuldt hus idet alle bokse er udlejet pr 1/6. Camilla Thomasberg er ansat på fuld tid pr 1. april. Vi håber I vil tage godt imod alle de nye medlemmer og vise dem godt til rette.

Elevskolen mærker stor efterspørgsel og har kun enkelte ledige pladser til nye ryttere. I maj måned starter to miniputhold for børn under 6 år. Med flot opbakning fra ryttere og forældre, blev der til sponsordressur stævnet samlet ca. 10.000kr ind til en ny pony.

 

Jytte som er den nye rideskolepony, er allerede flyttet ind og vi har store forventninger til at hun med hendes fortid som rideskolepony hurtigt vil falde til og blive en favorit blandt børnene i elevskolen.  

 

I påsken tog vi hul på udendørssæsonen med et stort 4 dages springstævne med ca. 1000 startere. Det var en stor succes, hvor alt gik som smurt og vejrguderne i den grad var med os. Stævnet gav et samlet overskud på ca. 110.000kr.hvoraf de 32.000kr blev tjent i cafeteriaet.  

Næste store begivenhed er markedsstævnet som bliver om muligt endnu større, og forberedelserne er i fuld gang. Vi har brug for al den hjælp vi kan få, for at få så stort et arrangement til at fungere optimalt, og håber rigtig mange vil bidrage med et par timer. 

Bestyrelsens første prioritet er fortsat at få økonomien i klubben til at hænge sammen. Derfor har alle udgifter, abonnementer, forsikringer og aftaler været til revision. Der er mange penge at spare uden at det kan mærkes af brugerne i dagligdagen.  Der vil blive opsat nye skilte på alle bokse i stalden, hvor det fremgår tydeligt hvilke ydelser der er tilkøbt. Dette for at give staldpersonalet et bedre overblik, samt for at sikre at alle ydelser bliver betalt via klubmodul. 

Vi har også søgt alternative måder at få hurtige penge i klubkassen. Fx fik vi mulighed for at tjene 8000kr ved at hjælpe til karneval. Det var desværre ikke muligt at samle 10 voksne denne gang, men vi håber at få chancen igen. 

 

Vi påtænker noget køb/salg/bytte marked for brugt rideudstyr, nærmere information omkring dette senere. Vi vil gerne skabe mere hyggelig stemning i cafeteria, fx med legetøj og blade i hyggekrogen, billeder på væggene, blomster osv. 

 

Vedligeholdelse og reparationer hober sig op, og vi tager dem i prioriteret rækkefølge og som økonomien tillader det. Med stor hjælp fra gavmilde sponsorer vil der snarest blive opsat nyt hegn omkring ridebanen ved indkørslen, der er lavet vand på foldene og stalden vil blive malet snarest. Vi vil arrangere en arbejdsdag efter sommerferien, hvor vi forhåbentlig kan få ordnet en masse små og store opgaver. Arbejdsdagen afsluttes med grillfest og hygge.  

 

Vi vil gerne opfordre alle til at hjælpe med at holde matriklen og stald, sadelrum, ridehuse og cafeteria pænt og rent. Hvis vi alle gør bare lidt ekstra, vil klubben altid fremstå bedst muligt til alles nydelse, og desuden kan vi måske tage lidt af arbejdspresset af personalet op til vores arrangementer. 

 

Ideer, forslag, ønsker, kritik og kommentarer modtages gerne, så tøv ikke med at tage fat i en af os fra bestyrelsen med stort og småt.

< Tilbage